گرافیک چیست ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 28 اسفند 1398
بازدید : 244
نویسنده : z.omi

در این مقاله هدف ما ارائه نگرشی مفید در مورد رشته گرافیک به مخاطبان میباشد.

کلمه گرافیک از گراف ، گرفته شده که به معنی خط یا خطوط است و با خطاطی و خوشنویسی هم رابطه ای دارد. گرافیک یک نوع زبان تصویر است. گرافیک زبانی با قابلیت ارتباط تصویری است که با زیبایی و شیوایی خاصی سخن می گوید.

گرافیک از واژهٔ یونانی graphikos است و به معنای آنچه است که مربوط می‌شود به طرح زدنو طراحی. تعریف دیگر از گرافیک هر کار یا شیوهٔ مربوط به کشیدن تصویر و نقاشی از روی یک چیز یا از انگاره آن است؛ و بنابر این همهٔ پدیده‌هایی را در بر می‌گیرد که ایجاد شده‌اند: به شکل یک نشانه، علامت، نقشه، طراحی، کشیدن از روی یک چیز و به ویژه طراحی خطی یک پدیده.

هنرهای گرافیک شامل کشیدن، طراحی کلیشه و گراور برای چاپ و طراحی گرافیکی است. صنایع گرافیک شامل همهٔ تکنیک‌ها و فعالیت‌هایی است که در تولید یک کار چاپی نقشی ایفا می‌کنند طراحی گرافیکی پیشه یا هنر ارتباط بصری (ارتباط تصویری) است که از آمیزش تصویرها، واژه‌ها و ایده‌ها ترکیب شده تا اطلاعاتی را به تماشاگر برساند و به ویژه در او تأثیر مشخصی بنهد.

 

گرافیک و هنرهای تجسمی

گرافیک از سری هنرهای تجسمی است که صد البته برای کسانی که آن را با نقاشی و یا طراحی اشتباه می گیرند ( چون شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که وقتی به کسی می گویید رشته ام گرافیک است می گوید پس چهره ی مرا طراحی کن !! ) باید گفت که گـرافیک در اصل ایده و ترکیب بندی است که اکثر اوقات بین نوشته و تـصویر اتفاق می افتد و طراحی بیشـتر تقلید از طبیعت است که  ایده های گرافیست ها می تواند بوسیله دسـت مثال یک نقاش اجرا شود که خیلی از هنرمندان شـاید برای اجرای بهتر و شـاید به خاطر کسری وقت طراحی نهایی را به شخص دیگری می سپارند که می توان به بیلبورد هایی که در خیابان هستن اشاره کرد.

زیرگروه های گرافیک

گرافیک یک اثر هنریست که میخواهد پیامی رااز طریق بصری در کوتاهترین زمان ممکن به مخاطب برساند. در طراحی گرافیک، حیطه‌ها و تخصصهای مختلفی وجود دارد:

  • طراحی پوستر
  • طراحی جلد
  • طراحی علامت (Sign)
  • طراحی نشان (Logo)
  • طراحی حروف
  • طراحی آگهی تبلیغاتی
  • صفحه آرایی برای کتاب و نشریه
  • طراحی صفحات وب
  • طراحی چاپ برای بسته‌بندی
  • طراحی تبلیغاتی (کاتالوگ، بروشور، فلدر، اوراق اداری و …)

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مقالات مفید و کاربردی و آدرس abcdez.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com